loading...
پیک دانلود
مدیر بازدید : 331 سه شنبه 05 مرداد 1395 نظرات (0)
کسب سهمیه سوم المپیک توسط نوشاد عالمیان ، برای اولین بار سه سهمیه تاریخی توسط ندا شهسواری و نیما و نوشاد عالمیان

نوشاد عالمیان Noshad Alamian ملی پوش ارزنده تنیس روی میز ایران موفق شد با پیروزی ۴ بر ۱ مقابل جیانگ تیانی از هنگ کنگ سومین سهمیه ایران را برای المپیک ۲۰۱۶ برزیل کسب کند تا یک رکورد تاریخی برای کشورمان ثبت کند . نیما عالمیان در نشستی خبری که برگزار شد در مورد کسب سهمیه برای حضور در بازی‌های المپیک که با پیروزی برابر برادرش در فینال مسابقات آسیای میانه به دست آورد، اظهار داشت: انجام شدن این فینال به خاطر رویارویی با برادرم خیلی سخت بود. احتمال بُرد و باخت هر یک از ما در این دیدار ۵۰ – ۵۰ بود. وی ادامه داد: من در مقطعی از بازی از برادرم عقب افتادم، اما در نهایت توانستم نوشاد را شکست دهم و از طریق آسیای میانه و برای اولین‌بار صاحب سهمیه المپیک شوم. بابت این موضوع خیلی خوشحال شدم، اما در مقابل به خاطر برادرم هم ناراحت بودم، چون نوشاد با غلبه بر حریفان سرسختی به فینال رسیده بود و واقعا از هر جهت آماده بود.

بیوگرافی و عکس های نوشاد و نیما عالمیان + خانواده اش (2) بیوگرافی و عکس های نوشاد و نیما عالمیان + خانواده اش (3)

ملی‌پوش المپیکی تنیس روی میز ایران با ابراز خرسندی از اینکه برادرش هم توانست سهمیه المپیک را به دست آورد، گفت: امیدوارم در المپیک و همراه با نوشاد نتیجه خوبی بگیرم.
فدراسیون جهانی تنیس روی میز رده‌بندی جدید برترین‌های این رشته را اعلام کرد.
در این رنکینگ دو ملی‌پوش المپیکی ایران با صعود مواجه شدند و یک بازیکن المپیکی کشورمان نیز سقوط کرد. نیما عالمیان که همچنان در صدر برترین بازیکنان ایرانی قرار دارد، در رنکینگ جدید با ۲۰۲۹ امتیاز و چهار پله سقوط در رده ۱۱۶ ایستاده است. برخلاف نیما، برادرش نوشاد که امسال برای دومین دوره پیاپی حضور در المپیک را تجربه خواهد کرد، با ۱۹۹۵ امتیاز و ۱۰ رده صعود جایگاه ۱۲۲ دنیا را به خود اختصاص داده است.

بیوگرافی و عکس های نوشاد و نیما عالمیان + خانواده اش (4) بیوگرافی و عکس های نوشاد و نیما عالمیان + خانواده اش (5)

در بخش مردان افشین نوروزی، کاپیتان تیم ملی ایران نیز با ۹ پله سقوط و کسب ۱۷۳۳ امتیاز در رده ۲۱۱ قرار دارد. ضمن اینکه میدیا لطف‌الله‌نسبی با ۱۴۱۹ امتیاز در رده ۳۲۵، میعاد لطفی با ۱۲۹۵ امتیاز در رده ۳۷۸ و پوریا عمرانی با ۱۲۴۱ امتیاز در رده ۴۱۳ ایستاده‌اند. در بخش بانوان ندا شهسواری که همچون نوشاد عالمیان دومین حضور پیاپی خود را در المپیک تجربه خواهد کرد، با صعود ۲۱ پله‌ای مواجه شده و با ۱۷۱۵ امتیاز در رده ۲۷۸ جهان قرار دارد. در این بخش محجوبه عمرانی با ۱۶۱۷ امتیاز در رده ۳۲۵ و مریم صامت با ۱۵۳۳ امتیاز در رده ۳۵۳ قرار دارند.

نوشاد عالمیان متولد ۳۰ آبان ۱۳۷۰ از شهرستان بابل استان مازندران که از چهار سالگی تنیس روی میز را زیرنظر پدرش که از قهرمانان کشور بوده بطور جدی آغاز کرده است، بطوریکه در ۸ سالگی روزانه شش ساعت بدون حتی یک روز وقفه تمرین می کرد تا توانست در ۱۴ سالگی نفر اول نوجوانان کشور شود. از آن تاریخ یعنی از سن ۱۳ – ۱۴ سالگی با مشورت و توافق خانوادهاش تصمیم گرفت برای ادامه تمرینات به آکادمی تهران که در قیطریه توسط جناب آقای مهندس شهنازی رئیس فدراسیون وقت احداث شده بود برود تا بصورت حرفهای این رشته را ادامه دهد. یکی از دلایل موفقیتش در تنیس روی میز تمرین زیاد، عشق و علاقه بیش از حد و جدیت در کارش بوده است. او توانست در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در رشته تنیس روی میز در اسپانیا مقام پنجم را کسب کند. وی در مسابقات لوکزامبورگ مدال طلا را کسب کرد و در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن با کسب مقام قهرمانی آسیای میانه به المپیک لندن راه یافت. نوشاد عالمیان، نفر اول پینگ پنگ ایران در نخستین بازی خود در دور اول رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به مصاف ژاستین هان، بازیکن چینیالاصل استرالیایی رفت و با حساب ۴ بر صفر و با نتایج (۱۱ بر ۵)، (۱۱ بر ۷)،(۱۱ بر ۷) و (۱۳ بر ۱۱) به پیروزی رسید. این نخستین پیروزی پینگ‌پنگ ایران در تاریخ المپیک به شمار می‌رود. در دوره‌های قبلی تمام نمایندگان ایران شکست خورده بودند. نوشاد علمیان در دیدار دوم توانست رقیب هنگکنگی را که در رنکینگ ۳۲ قرار داشت، با نتیجه ۴ بر ۳ در مسابقات المپیک لندن شکست دهد و در جمع ۳۲ نفر برتر دنیا قرار گرفت.

عالمیان در دور بعد رقابت ها، به مصاف تیمو بول آلمانی با رنک ۷ جهانی رفت. در این مسابقه، در گیم های اول و دوم بازی را ۱۱ به ۸ و ۱۱ به ۵ واگذار کرد. عالمیان در گیم های سوم و چهارم نیز با نتیجهٔ نزدیک ۱۲ به ۱۰ مغلوب حریف نامدار خود شد.

نیما عالمیان متولد سال ۱۳۷۱ در شهر بابل می باشد.
نیما عالمیان نامی آشنا از خانواده ای ورزشکار و قهرمان ساز است که زیر نظر پدر بزرگوار خود (رحمت عالمیان) سلسله مراتب قهرمانی را یکی پس از دیگری کسب نمود نیما عالمیان Nima Alamian جوان ارزنده و متواضع ملی پوشی است که توانست با وجود سن کم در بزرگسالان کشور بعد از برادر خود به مقام نائب قهرمانی دست پیدا کند. خانواده عالمیان توانسته اند در تنیس روی میز کشور نامی ماندگار و ابدی را به نام خود ثبت نمایند.

بیوگرافی و عکس های نوشاد و نیما عالمیان + خانواده اش (6) بیوگرافی و عکس های نوشاد و نیما عالمیان + خانواده اش (1)

جدیدترین عکس نوشاد عالمیان , نوشاد عالمیان , در مورد نوشاد عالمیان , درباره نوشاد عالمیان , عکس اتلیه ای نوشاد عالمیان , عکس جدید نوشاد عالمیان , عکس نوشاد عالمیان و همسرش , عکس شخصی نوشاد عالمیان , عکس کمیاب نوشاد عالمیان , عکس های دیده نشده نوشاد عالمیان , عکس همسر نوشاد عالمیان , عکس یادگاری نوشاد عالمیان , عکسهای ناب نوشاد عالمیان , گالری تصاویر نوشاد عالمیان , همسر نوشاد عالمیان

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    رئیس جمهور بعدی آمریکا کدومه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6261
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 44
  • آی پی امروز : 295
  • آی پی دیروز : 593
  • بازدید امروز : 543
  • باردید دیروز : 1,322
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 20
  • بازدید هفته : 7,818
  • بازدید ماه : 4,994
  • بازدید سال : 278,091
  • بازدید کلی : 5,400,292