loading...
پیک دانلود
مدیر بازدید : 382 یکشنبه 24 مرداد 1395 نظرات (0)

مجتبی عابدینی نماینده کشورمان در رشته شمشیربازی بخش سابر برای دومین بار در المپیک حضور دارد.شما می توانید تمام اطلاعات ، اخبار ، فیلم و عکسهای این ورزشکار خوب کشورمان را در این پست دنبال کنید.نظر فراموش نشه!

سنت شکنی عابدینی در ریو

در روز پنجم المپیک 2016 ریو مجتبی عابدینی شمشیرباز سابر ایران در اولین دیدار خود و در مرحله یک سی و دوم به مصاف آندری یاگودتا نفر نوزدهم در رنکینگ جهانی از اوکراین رفت و در پایان با نتیجه 15 بر 9 برابر این حریف به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.

 

مجتبی عابدینی با قرار گرفتن در جایگاه چهاردهم رنکینگ جهانی برای نخستین بار در تاریخ شمشیربازی از سهمیه جهانی راهی المپیک شد.

دانلود فیلم مسابقه مجتبی عابدینی 15 - 9 حریف اوکراینی

جزییات مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی, عکس مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی المپیک ریو, عکس های مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی, ماجرای مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی المپیک ریو ,جزییات مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی در المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی, عکس مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی در المپیک ریو, عکس های مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی در المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی, ماجرای مسابقه مجتبی عابدینی با حریف اوکراینی در المپیک ریو

 

عابدینی: سخت ترین بازی زندگی‌ام مانده

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ریو، مجتبی عابدینی پس از برتری مقابل حریف اوکراینی در مسابقات المپیک اظهار داشت: خوشحالم که بازی را بردم، حریف اوکراینی من واقعا قدرتمند بود. با صعود به مرحله یک هشتم نهایی باید سخت ترین بازی زندگی‌ام را مقابل حریف کره‌ای انجام دهم.

 


وی ادامه داد: امیدوارم بتوانم نتیجه خوبی بگیرم و دل مردم رو شاد کنم. از آنها می‌خواهم برایم دعا کنند.

دانلود فیلم مصاحبه عابدینی بعد از نبرد اول در المپیک

 

شاهکار عابدینی در ریو

مجتبی عابدینی در دومین دیدارش در المپیک ٢٠١٦ ریو در جدول ١٦ نفره رقابت ها برابر گو نفر سوم رنکینگ دنیا مبارزه پایاپایی را به نمایش گذاشت و در نهایت این پیکار دشوار را ١٥ بر ١٢ برد.

این در حالی است که در رنکینگ دنیا عابدینی چهاردهم است.

 

او با برنده ویتنام و فرانسه در جدول هشت نفره مسابقه می دهد.

 

 

دانلود فیلم مسابقه مجتبی عابدینی ١٥ -  ١٢ حریف کره ای

جزییات مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای, عکس مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای المپیک ریو, عکس های مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای, ماجرای مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای المپیک ریو ,جزییات مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای در المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای, عکس مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای در المپیک ریو, عکس های مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای در المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف کره ای, ماجرای مسبدینی با حریف کره ای دابقه مجتبی عار المپیک ریو

باقرزاده: پیروزی عابدینی رویایی بود

مجتبی عابدینی شمشیرباز اسلحه سابر ایران توانست چهارشنبه شب با برتری ارزشمند مقابل گو بون از کره جنوبی که مدال طلای تمامی رده های سنی جهان را در اختیار دارد و قهرمان بلامنازع آسیا محسوب می شود، به هشت نفر برتر المپیک 2016 ریو صعود کند.

 

فض الله باقرزاده پس از این پیروزی بزرگ، از این برد به عنوان یک رقابت شیرین و دلچسب یاد کرد.وی افزود: این حریف کره ای قهرمان جهان است و در 10 سال اخیر، هیچ شمشیربازی در آسیا حریف او نمی شد.

 

رئیس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد:امیدوارم عابدینی در دیدارهای بعدی نیز همین رویه را ادامه داده و با انگیزه و تجربه ای که دارد، یک مدال تاریخی را برای ورزش ایران به ارمغان بیاورد.

 

 

 

تاریخ سازی عابدینی با صعود به نیمه نهایی المپیک ریو

در ادامه رقابت‌های شمشیربازی المپیک 2016 ریو و در مرحله یک چهارم نهایی، مجتبی عابدینی شمشیرباز خوب کشورمان که دو بازیکن قدرتمند اوکراینی و کره‌ای را شکست داده بود، در جمع 8 بازیکن برتر مقابل «وینسنت آنستت» نایب قهرمان اروپا از فرانسه قرار گرفت.

در این بازی نماینده کشورمان که در حال حاضر جزو بزرگان دنیا محسوب می‌شود، مقابل این بازیکن فرانسوی پایاپای پیش آمد و در برخی امتیازها پیش بود و در نهایت 15 بر 13 پیروز شد.

 

عابدینی با این نتیجه راهی نیمه نهایی شد و یک گام تا اولین شمشیربازی در المپیک فاصله دارد.

 

 

 

دانلود فیلم مسابقه مجتبی عابدینی ١٥ -  ١٣ حریف فرانسوی

جزییات مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی, عکس مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی المپیک ریو, عکس های مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی, ماجرای مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی المپیک ریو ,جزییات مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی در المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی, عکس مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی در المپیک ریو, عکس های مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی در المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی, ماجرای مسابقه مجتبی عابدینی با حریف فرانسوی در المپیک ریو 

دانلود فیلم آخرین اخبار از عابدینی بعد شگفتی‌سازی در المپیک

دانلود فیلم حواشی رقابت عابدینی مقابل حریف فرانسوی

عابدینی از صعود به فینال بازماند

مجتبی عابدینی، شمشیرباز اسلحه سابر کشورمان در رقابت های المپیک 2016 در مرحله نیمه نهایی به مصاف شمشیربازی از آمریکا رفت که در نهایت با نتیجه 15 بر 14 متحمل شکست شد.

شمشیر باز شایسته کشورمان که با امتیاز نزدیک این دیدار را به حریف آمریکایی خود واگذار کرد در دیدار رده بندی و شانس کسب مدال برنز باید به مصاف حریف قدرتمند کره ای خود برود.

 

عابدینی در مرحله یک سی‌ودوم به مصاف نماینده اوکراین رفت و در پایان با نتیجه 15 بر 9 برابر این حریف به پیروزی رسید . وی سپس چو از کره جنوبی را 15 بر 12 شکست داد و به جمع هشت نفر پایانی راه یافت. وی در ادامه به مصاف وینسنت آنستت از فرانسه رفت و با نتیجه 15 بر 13 پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات رسید.

پیش از این آرون ژیلاگی از مجارستان با شکست 15 بر 12 کیم از کره جنوبی به فینال راه یافت.

مجتبی عابدینی دیدار رده بندی را با کیم جان‌گوان در ساعت 03:20 برگزار خواهد کرد و امیدوار است اولین مدال کاروان ایران را کسب کند.

 

دانلود فیلم مسابقه مجتبی عابدینی ١٤ -  ١٥ حریف آمریکایی

جزییات مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی, عکس مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی المپیک ریو, عکس های مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی, ماجرای مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی المپیک ریو ,جزییات مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی در المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی, عکس مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی در المپیک ریو, عکس های مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی, نتیجه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی در المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی, ماجرای مسابقه مجتبی عابدینی با حریف آمریکایی در المپیک ریو

جزییات مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی, عکس مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی المپیک ریو, عکس های مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی, نتیجه مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی, نتیجه مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی, ماجرای مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی المپیک ریو ,جزییات مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی در المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی, عکس مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی در المپیک ریو, عکس های مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی, نتیجه مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی, نتیجه مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی در المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی, ماجرای مسابقه نیمه نهایی مجتبی عابدینی در المپیک ریو

 

عابدینی از کسب مدال بازماند

مجتبی عابدینی، سابریست کشورمان در دیدار رده‌بندی اسلحه سابر مسابقات شمشیربازی برابر کیم از کره جنوبی با نتیجه  15 بر 8 باخت و نتوانست به مدال دست پیدا کند.

 

عابدینی که در نیمه نهایی در کمال شایستگی و با حداقل امتیاز مغلوب حریف آمریکایی شده بود، در جدال برای کسب مدال برنز مقابل نماینده کره از رو حیه خوبی برخوردار نبود و بازی را بد آغاز کرد و در نهایت 15 بر 8 نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به نخستین مدال تاریخ شمشیربازی ایران بازماند و به مقام چهارم رسید.

این ورزشکار با درخشش در بازی های اول موجی از رضایت را در دل مردم ایران ایجاد کرده است.

مجتبی عابدینی اعتقاد داشت که امتیاز دو سه ضربه‌اش را در بازی با آمریکا و یک امتیاز در دیدار با حریف کره‌ای را به او نداده‌اند.

 

 

 

 

 

دانلود فیلم مسابقه مجتبی عابدینی ٨ -  ١٥ حریف کره ای

جزییات مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی, عکس مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی المپیک ریو, عکس های مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی, نتیجه مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی, نتیجه مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی, ماجرای مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی المپیک ریو ,جزییات مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی در المپیک ریو, دانلود فیلم مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی, عکس مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی در المپیک ریو, عکس های مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی, نتیجه مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی, نتیجه مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی در المپیک ریو, فیلم لحظه مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی, ماجرای مسابقه رده بندی مجتبی عابدینی در المپیک ریو


 

عابدینی: از مردم عذرخواهی می‌کنم

مجتبی عابدینی شمشیر باز شایسته ایران پس از ناکامی در کسب مدال در محوطه بیرونی به شدت اشک ریخت.

او در پاسخ به خبر نگاران گفت : بدشانس نبودم چون سه امتیازم را در مبارزه با حریف آمریکایی ندادند.
او درباره دیدار رده بندی هم گفت: در بازی با کره دیر راه افتادم ولی آنجا هم امتیاز های مرا ندادند . به هرحال از مردم عذر می خواهم که نتوانستم مدال بگیرم.
 

عابدینی ادامه داد: ان شا اللله شمشیربازی پیشرفت کند و بچه‌ها بتوانند در المپیک‌های بعدی نتیجه خوبی بگیرند. امیدوارم مردم از بردهای من خوشحال شده باشند؛ همین طور از باخت من ناراحت نباشند چون تمام تلاشم را انجام دادم.

 

پیمان فخری: مدال المپیک را از ما گرفتند

به نقل از خبرگزاری مهر، پیمان فخری پس از شکست عابدینی در مرحله رده بندی مسابقات شمشیربازی المپیک اظهار داشت: عابدینی در حضور شمشیربازان مطرح دنیا تا نیمه نهایی و رده بندی بالا آمد که هر کدام، یک سبد مدال جهانی و المپیکی دارند.

 

وی ادامه داد: عابدینی امشب فوق العاده خوب عمل کرد، حریفانی را شکست داد که طلای المپیک لندن و چین را در اختیار دارند اما اجازه ندادند به حقش که مدال بود، برسد.

سرمربی تیم اسلحه سابر تاکید کرد: در دیدار نیمه نهایی و رده بندی، امتیاز خیلی از ضربه ها را از عابدینی گرفتند. هر کاری از دستشان بر می امد، انجام دادند تا عابدینی به مدال نرسد. دیدار نیمه نهایی مقابل هومر امریکایی و جریانی که این بازی داشت، عابدینی را به لحاظ روحی داغون کرد.

فخری تاکید کرد: بعد از صعود به مرحله نیمه نهایی، برای مدال طلا آمدیم، روس ها و ایتالیایی که مدعی شمشیربازی هستند، الان کجا هستند.

این مربی در پایان گفت: یک سال است از زن و بچه ام گذشته ام برای مدال المپیک اما نگذاشتند به آن برسیم.

 

اشک‌های عابدینی و فخری پس از مسابقه رده بندی (عکس)

 

به نقل از تسنیم، مجتبی عابدینی که در دیدار رده‌بندی اسلحه سابر مسابقات شمشیربازی بازی‌های المپیک با شکست برابر نماینده کره‌جنوبی در کسب مدال برنز ناکام ماند، پس از شکستش اشک می‌ریخت.

پیمان فخری، سرمربی تیم ملی سابر و مجتبی عابدینی در شرایطی در جمع خبرنگاران حاضر شدند که به‌شدت گریه می‌کردند.

نصرالله سجادی و مناف هاشمی، معاونان ورزش قهرمانی و مالی وزارت ورزش پس از پایان مسابقه در کنار سرمربی و سابریست کشورمان حاضر شدند، اما دلداری‌های‌ آنها نیز نتوانست مانع ناراحتی و اشک‌های این دو نفر شود.

 

 

مجتبی عابدینی

 

 

 

 

 

 

سجادی: شمشیرباز ایران انتظارات را برآورده کرد

به نقل از ایرنا، «نصراله سجادی» پس از کسب مقام چهارمی بازی های المپیک ریودوژانیرو از سوی مجتبی عابدینی در رقابت های شمشیربازی اسلحه سابر، اظهار داشت: او در دیدار نیمه نهایی مقابل نماینده آمریکا فراتر از حد انتظار ظاهر شد و اگر بدشانسی نمی آورد به طور یقین اکنون جشن کسب مدال را برگزار می کردیم.

وی درباره عملکرد کاروان ایران گفت: امروز شروع خوبی برای کسب مدال بود که با بدشناسی محقق نشد. فکر می کنم کار مدال آوری کاروان شروع شده است و باید در روزهای آینده منتظر اخبار خوبی از مدال های ایران باشیم.

دانلود فیلم اشکهای عابدینی بعد از وداع تلخ با المپیک

 

بهت کره جنوبی از پیروزی عابدینی برابر «بون گیل»

به نقل از  ایرنا، «گو بون گیل» نفر سوم رده بندی جهان، دارنده مدال طلای تمامی رده های سنی جهان و همچنین قهرمان بلامنازع آسیا، دیروز چهارشنبه برابر نماینده کشورمان در مسابقات ریو تن به شکست داد.این پیروزی که بازتاب های بسیاری گسترده ای در رسانه های ورزشی جهان داشت، خیلی زود در سراسر کره جنوبی و رسانه های این کشور نیز سر و صدا ایجاد کرد و بسیاری از نشریات ورزشی کره ای سعی کردند علت شکست نماینده خود را اضطراب بالای وی عنوان کنند.

 

خبرگزاری یونهاپ و روزنامه های ورزشی کره جنوبی با انتشار تصاویر و گزارش های مختلف از این مسابقه نوشتند که نماینده کشورشان متحمل شکست سنگینی شده است.ورزش دوستان در کره جنوبی می گویند که از این شکست شوکه شده اند بخصوص آنکه مرد شماره سه شمشیربازی جهان در چهار مسابقه قبلی خود هرگز مغلوب عابدینی نشده بود.خود «گو بون گیل» بعد از این مسابقه گفت که به شدت مضطرب بوده و هر بار به خود تلقین می کرده است که باید آرام باشد اما نتوانسته خود را کنترل کند.او همچنین خاطرنشان کرد که از این شکست ابراز ناامیدی زیادی کرده اما به هر صورت نتیجه ای است که باید قبول کرد.وی همچنین گفت که عابدینی یکی از بهترین شمشیربازان در این رشته ورزشی است و هر بار با او روبرو می شود اضطراب دارد و در قاره آسیا همیشه این ورزشکار ایرانی یک رقیب سرسخت برای او به حساب می آید.

 

او افزود که شاید چند بار بخت شکست عابدینی را در مسابقات ریو داشت اما اضطراب به او اجازه خودنمایی در برابر شمشیرباز ایرانی را نداد.حریف قدر کره ای پس از این شکست با نتیجه 15 بر 12 تصریح کرد که عابدینی تمامی نقشه های او را برای رسیدن به یک نشان خوش رنگ در ریو نقش برآب کرد.گفتنی است، مجتبی عابدینی نماینده کشورمان در اسلحه سابر رقابتهای شمشیربازی بازیهای المپیک 2016 برزیل، در دور نخست نایب قهرمان جهان از اوکراین را شکست داد و در دومین رقابت توانست «گو بون گیل» را از پیش رو برداد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.شمشیرباز اسلحه سابر ایران در این مرحله با «وینسنته آنستت» نفر پنجم جهان از فرانسه روبرو شد و با ارائه نمایشی خونسرد و هوشیارانه به پیروزی 15 بر 13 رسید و به نیمه نهایی صعود کرد.وی در مرحله نیمه نهایی به مصاف «هومر» نایب قهرمان سال 2015 جهان از آمریکا رفت و در دیداری تماشایی و با وجود تلاش فراوان با حساب 15 بر 14 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

 

این در حالی است که عابدینی سه ماه قبل و در رقابت های جهانی این شمشیرباز آمریکایی را شکست داده بود.عابدینی برای کسب مدال برنز به مصاف «کیم جونگ» از کره جنوبی رفت و با قبول شکست 15 بر 8 از رسیدن به مدال بازماند.علی پاکدامن دیگر نماینده شمشیربازی ایران بود که در دور نخست مقابل حریف آلمانی شکست خورد.

 

 

حواشی روز خوب تیراندازی ایران در ریو با مجتبی عابدینی

از آمادگی خودم اطمینان داشتم؛

عابدینی: در المپیک توکیو طلا می‌گیرم

مجتبی عابدینی بدون شک یکی عجیب‌ترین نتایج را در المپیک ریو رقم زد. در حالی که کسی از این ورزش نو پا انتظاری برای کسب مدال نداشت، شمشیرباز شایسته ایران تا پای فینال رفت و در یک قدمی فینال و در یک دیدار نزدیک با حریف آمریکایی خود از صعود به فینال باز ماند. شکستی که خود عابدینی اعتقاد دارد اگر داور بهتر عمل می‌کرد می‌توانست به فینال هم برسد. عابدینی در نهایت با رتبه ارزشمند چهارم مسابقات ریو را به پایان رساند.


با "ورزش‌سه" و گفتگوی این شمشیرباز المپیکی همراه باشید:
 
 از آمادگی خودم اطمینان داشتم
ابتدا خدا را شکر می‌کنم که توانستم نفر چهارم المپیک شوم اما موضوعی که قابل بیان است، این بوده که من قبل از شروع رقابت‌های المپیک ریو در اکثر مصاحبه‌هایی که داشتم به این موضوع اشاره کردم که از بابت توانمندی‌هایم و تمریناتی که انجام می‌دهم، دلم قرص است. زمانی که شما در آمادگی کامل به سر می‌برید، ناخودآگاه اعتماد به نفس خاصی پیدا می‌کنید و می‌توانید به خوبی با حریفانتان مسابقه دهید اما در این میان فقط شرایط بدنی تاثیرگذار نیست؛ زیرا در المپیک اخیر من به شخصه درک کردم که فشار روانی در دهکده بازی‌ها بیش از آن چیزی است که فکر می‌کنید و تا حدودی این موضوع باعث می‌شود تا ورزشکاران تحلیل بروند.

نمی‌دانم بدشانس بودم یا تبانی صورت گرفت
همه‌چیز رویایی پیش رفت؛ حریف فرانسوی را به خوبی شکست دادم، بعد از شکست او با خودم عهد بستم که تا فینال پیش بروم و اولین مدال کاروان ایران را کسب کنم. از ابتدا می‌دانستم که می‌توانم به ٤ نفر پایانی برسم. حریف اوکراینی من قهرمان اروپا بود و رقابت مقابل او همان‌طور که انتظار داشتم پیش رفت و توانستم شکستش دهم. حریف کره‌ای‌ ام قهرمان المپیک بود اما مشکل خاصی مقابل او نداشتم. تمام این تفاسیر برای مردم روشن می‌کند که چه اتفاقی در شب مسابقات افتاد. زمانی که شما قهرمان المپیک گذشته و قهرمان اروپا و شمشیرزنی قهار از فرانسه را می‌برید، قطعا مقابل نفر دهم دنیا مشکل خاصی نباید وجود داشته باشد اما... . نمی‌دانم بدشانس بودم یا تبانی صورت گرفت؛ هرچه بود نتوانستم مدالی کسب کنم.

 


باور داشتم می‌توانم حریف آمریکایی را ببرم
هیچ وقت خودم را از پیش برنده نمی‌دانم اما هر فردی نسبت به عملکردی که ارایه می‌دهد، دچار یک خود باوری هم می‌شود. قبل از شروع مبارزه با حریف آمریکایی این باور را داشتم که می‌توانم به راحتی بر او غلبه کنم و حداقل یک مدال برای خودم کنار گذاشته بودم. می‌توانستم اولین مدال تاریخ ایران را در شمشیربازی کسب کنم اما شرایط همیشه آن طوری که می‌خواهیم پیش نمی‌رود.


بسیار واضح و در آرامش حق من را خوردند
داوری مشکل دار بود؛ تمام مردم از تلویزیون دیدند که چه اتفاقی افتاد. بسیار واضح و با آرامش حق من را در آن سالن خوردند. چون حریف من، آمریکایی و از نفوذ بیشتری نسبت به من برخوردار بود. بازی‌های المپیک همواره منشأ همبستگی و مبارزه عادلانه است اما باز هم نشان دادند که اصلا عدالت معنی ندارد و به راحتی مدال من را به شخص دیگری دادند. حق من برنز هم نبود و بی‌شک نقره این مسابقات باید از آن من می‌شد اما این اتفاق صورت نگرفت. ابتدای بازی دیدیم که حریف آمریکایی جنگ روانی به راه انداخت و قصد داشت تمرکز من را ازبین ببرد. او می‌دانست که می‌توانم شکستش دهم و به همین منوال ١٥ ثانیه از شروع بازی را به حواشی کشاند و روند بازی را تغییر داد. در ادامه راه نیز داوران همراهی خوبی با او کردند و شمشیر باز آمریکایی به هدفش دست پیدا کرد.

دوست داشتم مدالم را به مردم هدیه کنم
برای خود من هم این موضوع قابل توجه بود. فکر نمی‌کردم تا این حد اهمیت برایم قایل باشند و مسابقات من را دنبال کنند. بعد از اتمام مسابقات دیدم که مردم لطف داشته‌اند و من را شگفت زده کردند؛ این عزیزان به گونه‌ای با من رفتار کردند که انگار مدال کسب کرده‌ام و همین موضوع باعث شد تا تمام ناداوری‌ها و اتفاقاتی که رخ داده بود را فراموش کنم. دوست داشتم که به این مردم مدالی را اهدا کنم اما نتوانستم. شرمنده‌شان هستم.

 درباره امکانات قبل از مسابقات الان صحبت نمی کنم
اکنون زمان مناسبی برای جواب دادن به سئوال در خصوص امکانات و مهیا بودن شرایط قبل از المپیک نیست؛ بهتر است که درباره این موضوع صحبت نکنیم.

 

 

بهترین عملکردم در المپیک بعدی است
با تمام قدرت در المپیک ژاپن حضور پیدا خواهم کرد. شمشیربازی ربطی به سن و‌سال ندارد. حریفانی داشتم که بیش از ٤٠‌سال سن داشتند. همین‌طور افرادی بودند که ٣٧‌سال یا ٣٨‌سال سن داشتند، پس وضع سنی در این بازی‌ها معنی پیدا نمی‌کند. قطعا در المپیک بعدی با بهترین عملکرد بازمی‌گردم و مدال طلای توکیو را کسب می‌کنم.
 
کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو افتخار آفرینی می‌کنند
آرزو دارم که کاروان ایران در چند روز آینده بتواند مدال‌های خوبی کسب کند. البته ایمان دارم که پایان کار کاروان ایران همراه با موفقیت و کسب مدال‌های رنگارنگ خواهد بود. بی‌تردید کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو افتخار آفرین خواهند بود.

 می‌دانستم کیانوش مدال طلا می‌گیرد
می‌دانستم کیانوش مدال طلا می‌گیرد. من و کیانوش در دهکده بازی‌ها بیشتر وقتمان را با هم می‌گذراندیم و رفاقت خوبی داریم. قبل از بازی‌ها با هم صحبت کردیم و او می‌دانست که تا چه حد آماده است. قول مدال داده و گفته بود که فقط برای طلا روی سکو می‌رود. خداراشکر کارش را به نحو احسن انجام داد. باور کنید اکنون بیش از هرکس دیگری برای او خوشحال هستم.

دانلود فیلم شور و هیجان خانواده عابدینی در هنگام رقابت‌های المپیک

دانلود فیلم گفتگو ویژه با عابدینی بعد از عملکرد خیره کننده در المپیک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    رئیس جمهور بعدی آمریکا کدومه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6261
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 44
  • آی پی امروز : 575
  • آی پی دیروز : 562
  • بازدید امروز : 2,082
  • باردید دیروز : 1,310
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 9,243
  • بازدید ماه : 25,367
  • بازدید سال : 298,464
  • بازدید کلی : 5,420,665