loading...
پیک دانلود
مدیر بازدید : 199 جمعه 22 مرداد 1395 نظرات (0)

فریدون آسرایی متولد ۱۷ مرداد ۱۳۳۵ در روستای آسارا (توابع شهرستان کرج )، خواننده است

فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی در مقطغ کارشناسی ارشد است، در لس آنجلس با خواننده های آن ور آبی فعالیت های جدی داشته است، او حالا در ایران و در تلویزیون هم حضور دارد !
 

فریدون آسرایی

 مهاجرت از ایران و شروع فعالیت

 

بعد از تحصیلات مقدماتی، در ژوئیه ۱۹۸۷ به شهر ونکوور کانادا مهاجرت کرد و ۱۴ سال در آنجا زندگی کرد، می گوید : در آنجا با یکی از دوستانم که موزیسین بود دور هم که جمع می‌ شدیم برای دل خودمان شروع می‌ کردیم به خواندن، من هم می‌خواندم، بعد از یک مدت دوست من یک کیبورد خریداری کرد و از من خواست با او موسیقی کار کنم

 

آن موقع گروهی به نام غزال کار موسیقی انجام می‌ دادند. ما هم به آنها اضافه شدیم که نتیجه آن تبدیل شد،سال ۱۹۸۸ گروه غزال و ۲ سال بعد هم گروه پرواز را با حضور کامران، هنگامه، رامین زمانی و… راه انداخت که ترانه ایران ایرانم از دستاورد های این قبیل همکاری‌ ها است

 
شغل دوم در کانادا

 

آسرایی در کانادا بصورت جدی وارد کار بیزینس شد، از رستوران داری تا ۳ فروشگاه DVD و CD پخش موسیقی بخش از فعالیت های اقتصادی وی در کانادا بود


فریدون آسرایی

 انتشار اولین آلبوم

 

بعد از بازگشت، او اولین آلبومش را با تنظیم رامین زمانی و با نام اولین سلام، در سال ۱۳۸۰ به بازار روانه کرد و به ایران بازگشت این آلبوم، موفقیتی حاصل نکرد ولی دومین آلبوم رسمی وی به نام غریبه، توانست موفقیت قابل توجهی کسب کند

 
خوانندگی ارثی

 

علاقه به خوانندگی ارثی است در خانواده من عمویم صدای خیلی خوبی داشت پدر و برادر بزرگم سال‌ های سال در مراسم‌ های مختلف خانوادگی آواز می‌ خوانند



فریدون آسرایی

سفیر مبرزه با مواد مخدر !

 

آسرایی آلبوم گروهی «نه بگو» را در راستای کمک به پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی و افزایش سطح اطلاع افراد جامعه نسبت به آسیب‌ های مواد مخدر منتشر کرد؛ در همین راستا ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز، فریدون آسرایی به عنوان سفیر مبارزه با مواد مخدر انتخاب شد

 
فعالیت ها در ایران

 

من یک استودیوی صدابرداری در شهرک غرب به نام استودیو فرزین دارم که یک مدت در اجاره دوستی بوده و اکنون پس گرفتم و خودم دوباره دارم آن را راه اندازی می کنم

 
داوری شب کوک

 

باربد بابایی مجری شبکه های ماهواره در ایده ای که به صدا و سیما داد توانست مسابقه ای همانند شوی استعداد یابی شبکه های ماهواره رو در ایران با نام شب کوک راه اندازی کند که فریدون آسرایی جز یکی از داوران این برنامه می باشد


فریدون آسرایی


علاقه به فلیپین

 

من بیشتر به فیلیپین می روم و فیلیپین را با اینکه هوایش مرطوب و گرم است بیشتر از جاهای دیگر دوست دارم، جاهای بهتر دیگری هم برای سفر رفتن وجود دارد، اما من فیلیپین را ترجیح می دهم چون سال ها در آن زندگی کردم و تقریبا مثل کشورم می ماند و با محیط آن آشنایی دارم

 
شایعه سرطان حنجره

 

مدتی پیش عمل حنجره اش با شایعه سرطان وی منتشر شد که وی تکذیب کرد



فریدون آسرایی


آلبوم های فریدون اسرایی

 

● سرگذشت ۱۳۷۷
● سلام ۱۳۸۰ (ناشر: ترانه)
● غریبه ۱۳۸۳
● از تو دورم ۱۳۸۶ (ناشر: سروش)
● ریمیکس ۱۳۸۷ (ناشر: ایران گام)
● خاطرات گمشده ۱۳۹۰ (ناشر: جهان تصویر)
● عشق یعنی ۱۳۹۳ (ناشر: آوای هنر)
● داره بارون میاد (۱۳۹۵) (ترانه: بهروز کشاورز / آهنگ: بهنام کریمی / تنظیم: پیام شفاعی)

او بیش از ۲۴ تک اهنگ نیز در کارنامه هنری خود دارد

 
ازدواج
 

فریدون آسرایی خارج از کشور دوران نامزدی کوتاهی داشته و چندین بار به گفته خود عاشق شده ولی به ازدواج نرسیده است، او در حال حاضر مجرد می باشد

فریدون آسرایی

فریدون آسرایی

فریدون آسرایی

فریدون آسرایی
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    رئیس جمهور بعدی آمریکا کدومه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6261
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 44
  • آی پی امروز : 580
  • آی پی دیروز : 562
  • بازدید امروز : 2,154
  • باردید دیروز : 1,310
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 9,315
  • بازدید ماه : 25,439
  • بازدید سال : 298,536
  • بازدید کلی : 5,420,737