loading...
پیک دانلود
مدیر بازدید : 159 پنجشنبه 25 شهریور 1395 نظرات (0)

وزنه ‌بردار دسته‌ی 107+ کیلوگرم کشورمان موفق شد وعده خود را عملی کند و با سه بار رکوردشکنی به مقام طلای پارالمپیک ریو برسد.

 

سیامند رحمان قهرمان پارالمپیک 2012 لندن که تمرینات سختی برای حضور پر قدرت در المپیک ریو انجام داده بود امشب رقابت خود را با حریفانش آغاز کرد و مطابق انتظار نمایش بی‌نظیری داشت.


این وزنه‌بردار دسته‌ی 107+ کیوگرم ایرانی در حرکت اول وزنه 270 کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت دوم با افزایش 30 کیوگرمی، وزنه 300 کیوگرمی را انتخاب کرد که اختلافی 69 کیلوگرمی با جمیل ال‌شبلی از اردن، نفر دوم وزن خود داشت.


رحمان برای سومین مرتبه وزنه 305 کیوگرمی را انتخاب کرد که توانست این وزنه را هم با ثبت رکورد جدیدی از خود در جهان بالای سر ببرد و برای دومین بار پیاپی مدال طلای پارالمپیک را بر گردن آویزد؛ البته این قهرمان ایرانی به دلیل اینکه رکوردجهان را شکسته بود دوباره اجازه پیدا کرد تا رکوردش را ارتقاء بخشد که انتخاب وزنه 310 کیلوگرمی را داشت و با گرفتن دو چراغ سفید از داوران باز هم رکورد خود را پنج کیلوگرم دیگر ارتقاء داد و دست‌نیافتنی‌تر شد.


امر موساد وزنه‌بردار مصری با مهار وزنه‌ی 235 کیوگرمی موفق شد مقام دوم را کسب کند و جمیل ال‌شبلی از اردن هم با بالا بردن وزنه‌ی 234 کیوگرمی در جایگاه سوم ایستاد.

 

رحمان ششمین طلای کاروان ایران در پارالمپیک ریو 2016 را کسب کرد و موجب قرار گرفتن در رده سیزدهم تیمی شد.

 

 

دانلود فیلم کسب مدال طلا و رکوردشکنی سیامند رحمان در وزنه برداری پارالمپیک

دانلود فیلم مراسم اهدای مدال طلا سیامند رحمان در وزنه برداری

دانلود فیلم شادی مردم اشنویه بعد از رکوردشکنی سیامند رحمان

 

مسئولان به فکر ورزش باشند

سیامند رحمان: احساس غرور می‌کنم

به نقل از تسنیم، سیامند رحمان پس از کسب مدال طلای رقابت‌های ‎وزنه‎برداری بازی‎های پارالمپیک 2016 ریو گفت: خدا را شکر می‎کنم که توانستم خوشرنگ‎ترین مدال را برای کاروان منا به ارمغان بیاورم. خوشحالم که با کسب مدال طلا و رکوردشکنی توانستم دل مردم ایران را شاد کنم.

 

وی افزود: از خسروی وفا و مربیانم که همیشه روحیه و انرژی به من دادند، تشکر می‎کنم. احساس غرور می‎کنم که بعد از این همه سختی و زحمتی که کشیدم، تلاشم به بار نشست. در این مدت اردوهای سخت و طولانی را پشت سر گذاشتم و تحمل این همه دوری از خانواده هم دشوار بود.

 

قوی ترین مرد پارالمپیک خاطرنشان کرد: امروز خستگی از تنم در رفت. از مسئولان انتظار دارم که به ورزش اهمیت بیشتری بدهند تا ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی دغدغه‎ای نداشته باشند. در صندوق حمایت از قهرمانان برابری وجود ندارد و امیدوارم همه چیز درست شود.

 

رحمان  گفت: در لحظه‎ای که می‎خواستم وزنه‎ها را مهار کنم، می‎دانستم مردم کشور و همشهری‎هایم درحال تماشای مسابقه‎ام هستند و خوشحالی آنها را در ذهنم داشتم. خیلی خوشحالم به قولی که داده بودم عمل کردم.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شرایطی که برای بهداد سلیمی پر المپیک به وجود آمد و اینکه آیا ترسی از اتفاق مشابه نداشته، گفت: بهداد سلیمی دوست نزدیک و صمیمی من است. برایش آرزوی موفقیت می‎کنم. همین که قوی‎ترین مرد المپیکی و پارالمپیکی از ایران است، احساس غرور و خوشحالی می‎کنم. در آخر هم می‎خواهم خطاب به همشهری‌هایم بگویم از اینکه توانستم دلشان را شاد کنم خوشحالم و دست تک تک آنها را می‎بوسم.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    رئیس جمهور بعدی آمریکا کدومه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6261
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 183
  • تعداد اعضا : 44
  • آی پی امروز : 931
  • آی پی دیروز : 1075
  • بازدید امروز : 4,721
  • باردید دیروز : 3,883
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 19
  • بازدید هفته : 39,980
  • بازدید ماه : 39,980
  • بازدید سال : 454,141
  • بازدید کلی : 5,576,342